събота, 19 април 2008 г.

Нови клопки в договорите на М-Тел, а дали само на М-Тел . . . ?!!!

Днес отново бях изненадан неприятно и направо вбесен от йезуитската политика на М-Тел. Ето за какво става въпрос. Преди една година реших да мина на по-добър тарифен план и сключих договор за една година, като предполагах че е по-изгоден (поне така си мислех тогава). Какво обаче се оказва сега една година по-късно. Жена ми искаше да си смени телефона по редица причини и аз реших да и вземем нов като се възползваме от промоциите които предлагат в М-тел. Имаше телефони на промоционални цени ако решиш да подпишеш нов договор за 1 или 2 години, или ако до края на договора ти остават 30 дни и ти решиш да го подновиш. И така отидохме в един от центровете на М-Тел, където ни посрещнаха усмихнати служители готови да ни обслужат и помогнат, просто бяха готови да направят всичко за нас само и само да останем доволни! Аз им обясних, че искаме да вземем нов телефон, че договора ми би трябвало да изтича скоро и искам да се възползвам от промоциите които предлагат при продължаване на договора. След като провериха в компютъра ми казаха че договора ми е изтекъл още на 13 март и за мен тези промоции не важат. Добре казах им аз ако сега сключа договор, че ще ползвам услугите ви още една година няма ли да има и в този случай някакви промоции. Тука съм длъжен да отбележа, че до този момент аз действам с убеждението, че след като е изтекъл моя едногодишен договор аз вече нямам никакви ангажименти към М-Тел и мога по-всяко време да се откажа от тях, тука дойде и неприятната изненада. Оказа се че след изтичането на моя едногодишен договор, той се подновява автоматично при същите условия каквито са били те досега, освен ако аз не подам молба за прекратяването му един месец преди да е изтекъл. Какво означава това? Еми нищо хубаво, при сключването на договор с М-Тел за някакъв срок бил той едно или две годишен, всички знаем, че ако искаме да го прекратим или спрем да си плащаме сметките преди да е изтекъл срока на договора, трябва да заплатим таксите които дължим до края на договора. Например ако сме сключили договор за една година и месечната ни такса е 16 лв. , както е в моя случай, и решим да го прекратим на 4-тия месец, то ние ще трябва да платим и таксите за следващите 8 месеца оставащи до изтичането на договора тоест 8х16=128 лв. Е моя договор беше изтекъл(поне така си мислех) но се оказа че в договора които подписваме с М-Тел има клауза, че той се подновява автоматично при същите условия след изтичането му ,тоест аз изведнъж се оказах в место с безсрочен необвързващ договор,както си мислех, отново с едногодишен договор и ако искам да го прекратя пак ще трябва да платя таксите оставащи до края на едногодишният срок. Направо ИЗДИВЯХ, идваше ми да изпочупя целия офис, МРАЗЯ ОБВЪРЗВАЩИ ДОГОВОРИ, особенно както в момента бях в ролята на преебания глупак. ДЕФАКТО СЕ ОКАЗА, ЧЕ БЕЗСРОЧНИ НЕОБВЪРЗВАЩИ ДОГОВОРИ НЯМАААА!!!! Каква е целта на това ЗАРОБВАЩО ни нововъведение, сета ще ви разясня. Първото обяснение което автоматично ми дойде на ума е , че те просто искат по този йезуитски начин да те обвържат и да са сигурни че ще ползваш услугите им. Но защо так са се подсигурили? Защо сега? Ето отговора. Наскоро тихомълком влезе в сила една услуга, нещо за което европейският съюз ни притискаше дълго време, а именно ако искаме да преминем от един мобилен оператор към друг да можем да запазим същия си номер. Тоест ако аз сега реша да премина от М-Тел към Глобул да речем, няма никакви проблеми номера ми да си остане същия дори със същия код 088 , това беше голям удар за М-Тел и по този начин те са се подсигурили срещу такова преминаване. Тоест ако сега аз искам да премина към Глобул ще трябва да платя всички такси които дължа до срока на изтичането на договора. Ако пък реша да го прекратя при изтичането му то губя номера. Дефакто преминаването от един оператор към друг става доста сложно. Ако реша да премина към друг оператор е най-добре да го направя в последния месец преди да е изтекъл договора ми и преди да се е подновил автоматично. Ето това е поредното изобретение на М-Тел - Да са живи и здрави т.е. Да им Е... М....

2 коментара:

таничка каза...

Най- лесният начин да се отървеш от М- тел е като не си плащаш сметката повече от месец и половина. От това което прочетох оставам с убеждението, че ти май хич не звъниш на звездичка 88, което е задължително да се прави поне веднъж на два месеца, за да не те прецакат нещо, както се е оказало и сега. Ти май не си обърнал достатъчно внимание на договора на който си се подписал преди година и това не е предпазна клауза. Абсолютно всички договори са на този принцип- ако не подпишеш нов преди изтичането им те си остават и се "преподписват" автоматично на същите условия. Има и още доста други неща, с които трябва да се съобразяваш, като например това, че не може да си смениш абонаментния план в средата на месеца. Те хората всичко са си написали и обясняват много подробно като им се обадиш. И аз бях като теб плаштахме им по 160 лева всеки месец, докато не започнах да обръщам повече внимание на предложенията им. Сега мъжа ми има 400 безплатни минути към 5 номера за 10 лв. , а аз за пет лева на месец говоря 200 безплатни минути.За сметка на това към БеТеКа плащаме по 40 лв. за около половин час на месец разговори с Испания и таксата. Но аз много се отплеснах. Не се обиждай, но договорите са си сериозно нещо и, ако си сгрешил, защото не си им обърнал сериозно внимание, вината си е само твоя.

Ранни записвания в Испания каза...

Поздравления за интересният блог и се надявам да продължавате да ни пишете. Вижда се че имате своя гледна точка,което е чудесно.Това,което пишете...." Тука съм длъжен да отбележа, че до този момент аз действам с убеждението, че след като е изтекъл моя едногодишен договор аз вече нямам никакви ангажименти към М-Тел и мога по-всяко време да се откажа от тях, тука дойде и неприятната изненада. Оказа се че след изтичането на моя едногодишен договор, той се подновява автоматично при същите условия каквито са били те досега, освен ако аз не подам молба за прекратяването му един месец преди да е изтекъл. ....' напълно сте прави но с тези мобилни оператори е доста трудно човек да се справи и не спират да те лъжат в очите само и само да подпишеш за да си вземат бонуса....

Гербът на моето семейство

Гербът на моето семейство